Het sortiment in productie is gericht op het inspelen op de huidige behoeften en het tegelijkertijd zoeken naar het sortiment dat in de nabije toekomst meer op de voorgrond gaat komen.
De vergroeningsopgave realiseren in combinatie met de woningbouwopgave. Dat is de centrale boodschap van het KAN platform. Met vergezichten die er aanlokkelijk uitzien. Want wie wil er nou geen natuur in de buurt?
Een groene omgeving heeft een positieve werking op onze fysieke en mentale gezondheid. We zien ook steeds meer aandacht voor hoe deze integrale opdracht goed vorm te geven.
Er stond onkruid. Of beter gezegd: wilde bloemen, kruiden, gras, planten waarvan niemand precies wist wat het was, maar alles bij elkaar klopte het. Vlinders vlogen rond, bijen zoemden, de zon stralend door de bladeren. En ik?
In de Blue Zones, de vijf gebieden op aarde waar mensen aantoonbaar langer, gezonder en gelukkiger leven, is vrije tijd geen schaars goed. Het is verweven met het dagelijks ritme. Niet als luxe, maar als noodzaak.
De Blue Zone Festival Award worden jaarlijks uitgereikt in twee categorieën: maatschappelijke interventies en ruimtelijke ontwikkelingen. De onafhankelijke jury beoordeelde dit jaar maar liefst 18 inzendingen.